Merkevarestrategi er viktig for å se merkevare, produkt og bedriftskultur i en helhet. Enten du skal lansere et nytt produkt, starte en ny bedrift eller videreutvikle en gammel, ja, så trenger du en fullstendig merkevareplattform som vil hjelpe deg på veien til suksess.
Anna Aune
Seniordesigner
Mobil: +4792619498
Mail: anna.aune@07.no
Poenget med å ha en strategi for merkevare er for å oppnå følgende mål:
Vi vet at en bedrift, et produkt eller en tjeneste kun er like bra, eller kjent, som selve merkevaren. Veldig mange fokuserer kun på én av delene i dette puslespillet. Sannheten er at både merkevare, produkt og intern bedriftskultur henger nøye sammen.
Hvis du opererer i et konkurranseutsatt marked, eller i en bransje hvor estetikk og design kan øke oppmerksomheten og inntektene dine, bør du vurdere å få på plass en full merkevarestrategi.
Hvis du allerede har en strategi for merkevaren din, er det flere grunner til å ta den opp og se på den på nytt. Kanskje har markedet, brukervaner eller målgruppene dine har endret seg? Kanskje har du fått nye konkurrenter siden sist, eller du sitter med en plagsom følelse av at design av logoen eller den visuelle identiteten har gått ut på dato? Uansett, bør strategien justeres med jevne mellomrom i takt med endringene i markedet.
I dag er det allment kjent at en merkevarestrategi ikke stopper ved bedriftens «look & feel». Det handler om å knytte følelser til merkevaren. Det handler om å gjøre den unik og skape den rette historiefortellingen til din merkevare. En god strategi inneholder bedriftens overordnede kommunikasjon, som skal gjenspeile selskapets kjerne, og gjennomsyre alt fra bedriftskultur, verdier og målsettinger til holdninger, ansatte, ledelse, eierskap og forretningsstrategi – alt sammen synliggjort gjennom bedriftens visuelle identitet.
En merkevarestrategi kan være omfattende eller enkel – alt etter tids- og budsjettrammer. Vi har god erfaring med at man kommer langt med det siste. Vår metode vil involvere nøkkelpersoner i bedriften den til en inspirerende workshop som identifiserer mål, utfordringer og muligheter for virksomheten din. Hvor langt vi skal gå i forhold til strategisk design, konseptutvikling, innholdsproduksjon og visuell identitet, avgjøres av deg som kunde.
"*" obligatorisk felt
Sandakervn 24C Bygg B 0473 Oslo
Sandakervn 24C
Bygg B
0473 Oslo
Industrigata 33
4632 Kristiansand
Aurveien 14
1930 Aurskog