Begrepet content marketing beskriver på mange måter seg selv – vi snakker om tradisjonell innholdsmarkedsføring. Formålet med content marketing er ofte å øke merkevarebevisstheten og skape gode relasjoner.
Det man ønsker å oppnå er å skape de gode historiene som blir husket og delt. Man lager godt innhold som treffer målgruppen på nye eller eksisterende plattformer. Eksempler på dette kan være filmer på Facebook, bilder på Instagram og eller blogginnlegg på nettstedet ditt.
Performance marketing er ikke like selvforklarende, men i stor grad handler det om målbar digital markedsføring. På norsk kan man rett og slett kalle det resultatbasert markedsføring. Dette betyr at man måler effekten av de markedsføringstiltakene man gjør digitalt og optimaliserer disse. Optimalisering kan være A/B-testing av innhold, budsjettjusteringer, endre plassering og så videre.
" Trenger du egentlig å tenke på begge? Svaret er ja.
Med andre ord ligger forskjellen mellom content og performance marketing hovedsakelig i formålet med markedsføringen. Men trenger du egentlig å tenke på begge? Svaret er ja.
Årsaken til dette er at content marketing uten et formål ofte ikke er lønnsomt, og performance marketing uten godt innhold aldri blir helt bra. Det gjelder altså å finne en gyllen middelvei mellom de to, og vi i 07 Media er store tilhengere av at all markedsføring skal være samkjørt; om det er digitalt eller analogt. Det er da man skaper de gode resultatene.
"*" obligatorisk felt
Sandakervn 24C Bygg B 0473 Oslo
Sandakervn 24C
Bygg B
0473 Oslo
Industrigata 33
4632 Kristiansand
Aurveien 14
1930 Aurskog