De fleste vet at Facebook er en god plattform for å nå ut til nye og eksisterende kunder, men ikke like mange vet hvordan man bør gå frem for å få mest mulig igjen for annonsekronene.
Har du for eksempel tenkt på kundereisen fra Facebook-posten din? Og hva er egentlig forskjellen på å fremme et innlegg og å lage en annonse? Les videre, så vil du få noen gode tips!
Mange velger fortsatt «Frem innlegg»-knappen for å nå ut til flere på Facebook. Dette er den enkleste, men absolutt ikke den beste måte å gjøre det på. Grunnen er at du ikke har mulighet til detaljert målretting, men bruker annonsekronene på å treffe altfor bredt.
I stedet bør du bruke Facebook Ads for å lage målrettede annonser på Facebook. Her kan du spisse ditt budskap til å treffe nøyaktig den målgruppen du ønsker, så slipper du å bruke penger på alle andre. Du kan blant annet segmentere på geografi, alder, kjønn og interesser, og dermed sørge for at riktig målgruppe mottar et riktig og relevant budskap.
En god kundereise med Facebook-annonsering kan gjøres med en såkalt «kjennskapstrakt». Her baserer du budskap og utforming på hvor god kjennskap mottakerne har til din merkevare, og kan på denne måten lede kundene gjennom kjennskapstrakten.
Har du kontroll på din Facebook-annonsering? Om ikke så hjelper vi deg mer enn gjerne i gang!
"*" obligatorisk felt
Sandakervn 24C Bygg B 0473 Oslo
Sandakervn 24C
Bygg B
0473 Oslo
Industrigata 33
4632 Kristiansand
Aurveien 14
1930 Aurskog