Det enkle, ærlige, autentiske budskapet er det som engasjerer! Ekte historier. Ekte verdier. Å tilby et produkt eller en tjeneste er ikke nok – du må skape følelser og opplevelser.
Når du skal annonsere på Facebook må du tenke på to ting: mobil og film. 85 % av alle annonser på Facebook er på mobil, så dette er plassen å være. I tillegg fortsetter Facebook å legge til rette for at flere skal bruke video som utforming ved å forbedre flere av videoproduktene sine.
Dette tilsier at noe annet er mindre interessant å ha fokus på, ettersom Facebook selv ikke har fokus på det. Det samme gjelder dermed også for Instagram. Og spesielt annonser.
" Ekte historier. Ekte verdier.
I følge SocialBaker blir flere bilder enn filmer promotert, men det er definitivt ikke mer effektivt. Opplastede filmer (ikke YouTube-lenke) er en ekstremt effektiv måte å nå ut til publikummet sitt, og her kan man oppleve 135 % større spredning når det blir postet film fremfor bilde. Likevel må videoene være attraktive for målgruppen.
Forskning viser at merkevarer som bruker emojier i annonser har større sannsynlighet for at folk kjøper av dem. Og spesielt mot en yngre målgruppe er dette en del av språket. Et eksperiment i USA viste at dersom man brukte emojier i overskriften på en Facebook-annonse økte klikkfrekvensen med 241%! MEN emojiene må være relevante!
Et eksperiment gjort av Kissmetrics har funnet ut at Facebook-annonser med brukergenerert innhold har en 50 % lavere kostnad per resultat enn de som ikke har dette.Virkelighetsnært innhold må ikke være i form av anmeldelser og kommentarer fra «sannhetsvitner», men kan også komme fra positivt engasjement rundt annonser. Derfor etterstreber vi å skape innhold som vil treffe målgruppen vår på en positiv og engasjerende måte.
"*" obligatorisk felt
Sandakervn 24C Bygg B 0473 Oslo
Sandakervn 24C
Bygg B
0473 Oslo
Industrigata 33
4632 Kristiansand
Aurveien 14
1930 Aurskog