07 Media

Kommunikasjon i et multikanalperspektiv - hvordan utvikle løsninger som gir resultater?

- Hvordan skape økonomiske resultater med multikanalmarkedsføring?
- Hvordan måle effekt på tvers av kanaler?
- Kan vi glemme papirbasert markedsføring?

Tirsdag 10. november 2015
Felix konferansesenter, Bryggetorget 3, Aker Brygge

 

PROGRAM

11.30–12.00

Velkommen til Felix Konferansesenter

Fremmøte og servering av enkel lunsj.

 

12.00–12.15

Innledning

Håvard Grjotheim, konsernsjef i 07 Media

 

12.15–13.00

Konkurransefortrinn gjennom smart markedsføring

  • Hvordan skape økonomiske resultater med multikanalmarkedsføring?
  • Betydningen av et godt printprodukt i markedsmiksen
  • Kommunikasjon med multikanalmarkedsføring – nye krav og nye muligheter

Marte Klouman, CXM Manager i XXL Sport & Villmark

 

13.00–13.45

Måling av effekt på tvers av kanaler – hvordan vet vi at det virker?

  • Hvordan bør du måle effekten av dine salgs- og markedsaktiviteter på nett?
  • Hvordan kan måling bidra til å synliggjøre vekst på bunnlinjen?
  • Hva betyr utviklingen av AdBlock for annonsører og innholdsleverandører?

Bente Sollid Storehaug, administrerende direktør i ESV Digital, Nordic

 

13.45–14.00

Pause – kaffe og enkel servering.

 

14.00–14.45

Kan vi glemme papirbasert markedsføring?

  • Når det er reklame på mobil, Internett og TV folk er mest lei av – hvorfor er det da trykte medier som sliter mest med nedgang?
  • Hvordan måler vi effekten av kommersiell og redaksjonell kommunikasjon på print, nett, mobil og video?

Staffan Hultén, Vice President og grunnlegger av Research and Analysis of Media

 

14.45–15.00

Avslutning Oppsummering, betraktninger og diskusjon.

Håvard Grjotheim, konsernsjef i 07 Media

 

OM FOREDRAGSHOLDERNE

Marte Klouman

Marte Klouman er CXM Manager i XXL og har jobbet med markedsføring og netthandel i 10 år. Hun har betydelig erfaring innenfor netthandel, webkommunikasjon, sosiale medier, salg, markedsføring og PR. Hun har i løpet av et par år som ansvarlig for e-handel doblet omsetningen hos XXL.no. Klouman er utdannet fra Handelshøyskolen BI med spesialisering innen bedriftsutvikling. Tidligere ledet hun Lille Vinkel Sko sin nettsatsing med små ressurser, men med formidabel suksess. Den lille butikken har vunnet en rekke priser for sin satsning på digital markedsføring i ulike kanaler.

Bente Sollid Storehaug

Bente Sollid Storehaug er administrerende direktør i ESV Digital. Hun er også entreprenør, en erfaren foredragsholder og mentor for gründere gjennom Innovasjon Norge. Hun har tidligere vært administrerende direktør for flere børsnoterte selskaper, blant andre New Media Science og Cell Network. Sollid har lang erfaring fra digital utvikling og startet selskapet Digital Hverdag allerede i 1993. Hun har jobbet med store prosjekter innen digitalisering, blant annet for mediebransjen, i over 20 år. For tiden er hun også styremedlem i Cxense, Europris, Polaris Media og Eika.

Staffan Hultén

Staffan Hultén er Vice President, Chief Analytics Officer og grunnlegger av Research & Analysis of Media. Han regnes som en av Europas fremste eksperter på kommersielle medier, og selskapet hans arbeider med omlag 1000 mediehus i 19 land. Målet med oppdragene er primært å måle effekten av kommersiell og redaksjonell kommunikasjon på print, nett, mobil og bevegelig bilde. Hultén er utdannet fra universiteter i både Uppsala og Manchester. Han har jobbet over 15 år med Synovate, Research International og AC Nielsen. Han har også jobbet som foreleser i statistikk og analyse. Hultén har spesialisert seg på forskning innenfor media og kommunikasjon.

Håvard Grjotheim

Grjotheim er konsernsjef i 07 Media. Han har en master fra Universitetet i Oslo og har arbeidet i grafisk og tilgrensende bransjer siden 1987. Han har tidligere vært leder for noen av de største grafiske virksomheter og mediehus i Norden, blant annet som konsernsjef i Elanders AB i Sverige. Grjotheim har betydelig internasjonal erfaring innen området print og publisering. Han var President i INTERGRAF, moderorganisasjonen til den grafiske bransje i Europa, fra 2007-2014. I tillegg er han en hyppig brukt foredragsholder innenfor mediesektoren i en rekke land.

min_kollega