07 Media

Annonsesalg

Annonsesalg inngår i 07 Medias strategi om å være totalleverandør innenfor sitt virksomhetsområde. Mange av våre magasinkunder overlater nå annonsesalget til oss; blant annet fordi våre medarbeidere på 07 Media Annonsesalg kan så mye mer enn å prate i telefonen ...

Mye mer enn annonsesalg på telefon

07 Media Annonsesalg ble opprettet våren 2014, med hovedkvarteret i Moss. Bjørn Alvær og Per-Olav Leth leder avdelingen, som virkelig er blitt en suksess for 07 Media. Stadig flere av våre 150 magasinkunder gir dem ansvaret for annonsesalget.

Men så har da også begge lang og bred erfaring innenfor dette faget: Bjørn har sin fortid i fagpressen og den «kulørte pressen», som han kaller det. Per-Olav kommer fra avisverdenen, sist fra Fylkesavisen Vestfold Blad. Han har også jobbet mange år i Posten innenfor distribusjon av adressert og uadressert reklame.

- Bjørn og jeg utfyller hverandre, og vi nøler ikke med å spørre hverandre til råds, smiler Per-Olav.

Medierådgivning står meget sentralt

- Vi driver ikke bare med annonsesalg på telefon, påpeker Bjørn. - Siden vi begge har jobbet mye med medierådgivning, kan vi bistå annonsørene med medieplanene deres. Vi gir dem objektive råd om hvor de bør annonsere; også i blader og tidsskrifter utenom vår portefølje. På denne måten oppnår vi økt tillit hos annonsørene.

- Vi ser også på annonsemateriellet deres med friske øyne og foreslår forbedringer, dersom de ønsker dette, forteller Per-Olav.

- Og har de ingen ferdig annonse, kan våre dyktige designere i 07 Media utarbeide et forslag, tilføyer Bjørn. - «Bare send oss logo, bilde og tekst, så får du et utkast tilbake», sier vi. Dermed senkes terskelen for å si ja til annonsering.

 

Personlig kontakt med annonsørene er viktig

07 Media Annonsesalg samarbeider tett med annonsørene i tidsskriftene sine. Både Per-Olav og Bjørn tilbringer mye tid ute i felten:

- Vi ønsker å møte alle annonsørene face-to-face minst én gang i året. Personlig kontakt er nemlig viktig for å kunne gjøre en så god jobb som mulig, fastslår Per-Olav. 

Medieplaner for våre annonsekunder:

Automotor og Sport medieplan 2016

Det Beste medieplan 2016

Farmasiliv medieplan 2016

Ferrytales medieplan 2016

Skattebetaleren mediaplan 2016

Tannhelsesekretæren medieplan 2016

Parat medieplan 2016

Samfunn og sikkerhet medieplan 2016

Juristkontakt medieplan 2016

Arkitektnytt medieplan 2016

Arkitektur N medieplan 2016

LION medieplan 2016

Vagabond mediaplan 2016

min_kollega

Kontakt oss